Met de aov van Movir ben je goed verzekerd

Welke aov je ook hebt, bij Movir ben je goed verzekerd tegen de gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Raak je arbeidsongeschikt door een ziekte of ongeval, dan krijg je de uitkering waarvoor je je verzekerd hebt en krijg je hulp bij re-integratie. Daarnaast krijg je met onze preventieservice ondersteuning om uitval te voorkomen.

Je aov aanpassen? Deze keuzes heb je

De keuzes die je maakt hebben invloed op de uitkering die je krijgt als je arbeidsongeschikt bent en op je premie. Bespreek de keuzes daarom altijd met je financieel adviseur. Je hebt de volgende mogelijkheden:

  • Je past je aov aan

    Onze aov’s bieden veel keuzevrijheid. Zo kun je de verzekering afstemmen op jouw situatie en wensen, bijvoorbeeld: 

    • Hoeveel inkomen je verzekert (verzekerd bedrag). Maak bijvoorbeeld gebruik van de Onderhoudsregeling.
    • Tot welke leeftijd je je verzekert (eindleeftijd) 
    • Hoe lang je geen uitkering wil ontvangen bij arbeidsongeschiktheid (eigenrisicotermijn) 
    • De keuze om je verzekerd bedrag of uitkering wel of niet te indexeren (indexatie)
    • In welke termijnen je de premie betaalt (betalingstermijn) 
    • Of je profiteert van het financieel voordeel van een meerjarig contract óf liever kiest voor de vrijheid van een 1-jarig contract, dat je op ieder moment kan opzeggen (contractduur) 

    Wil je meer financiële zekerheid?  
    Heb je een Movir Momentum AOV? Een uitbreiding van de dekking van je aov kan je op elk moment aanvragen. Heb je een andere verzekering? Dan kan je de uitbreiding aanvragen als je verzekering nog minimaal 5 jaar loopt.
    Een uitbreiding van de dekking vraag je samen met je financieel adviseur aan. Je moet dan wel een wijzigingsformulier invullen en de verzekerde moet een gezondheidsverklaring invullen. Wij beoordelen vervolgens of we je aanvraag kunnen accepteren. Meer over uitbreiding dekking aanvragen.

    Wil je minder verzekeren?  

    • Als je een 1-jaarscontract hebt, kan je op ieder moment de dekking van je verzekering verlagen. Hiervoor is geen onderbouwing nodig. 
    • Heb je een contract van 3 of 5 jaar? Op het moment dat je contract afloopt, mag je de dekking van de verzekering altijd zonder onderbouwing verlagen. Houd daarbij rekening met je opzegtermijn. Meer hierover lees je in de voorwaarden van de verzekering. Je krijgt bericht als je contractduur bijna eindigt. Wil je de dekking tussentijds verlagen? Neem dan contact op met je financieel adviseur.

    Wil je je verzekering binnen 3 jaar weer terugbrengen naar het oude niveau? Dankzij de terugkeerregeling kan dat in veel gevallen zonder medische vragen te beantwoorden. Vraag je financieel adviseur naar de spelregels en de mogelijkheden. 

  • Je doet een aanvraag om je verzekering over te sluiten naar de Movir Momentum AOV

    Voor sommige klanten is de premie van de Movir Momentum AOV lager dan die van hun huidige aov. Oversluiten kan daardoor aantrekkelijk zijn. Benieuwd of dit ook voor jou geldt? Je financieel adviseur vertelt je hier graag over. 

  • Je beëindigt je verzekering bij Movir

    Het is dan wel belangrijk dat je de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid zelf kan dragen of dat je een aov bij een andere verzekeraar afsluit. Als zelfstandige kan je niet terugvallen op sociale voorzieningen. Bespreek dit altijd goed met je financieel adviseur voordat je de verzekering bij Movir opzegt. 
     
    Heb je een 1-jaarscontract, dan kan je op ieder moment je verzekering bij Movir opzeggen. Heb je een meerjarig contract, dan kan dat als je contract afloopt. Houd daarbij rekening met je opzegtermijn. Meer hierover lees je in de voorwaarden van je verzekering. Je krijgt bericht als je contractduur bijna eindigt. Opzeggen doe je via Mijn Movir, via het contactformulier of schriftelijk.  

Win advies in bij je financieel adviseur

Kun je niet meer werken omdat je arbeidsongeschikt bent, dan heeft dat grote impact op je leven. Ook de financiële gevolgen kunnen enorm zijn. Win daarom altijd advies in bij je financieel adviseur. Je verzekering aanpassen doe je ook samen met je adviseur.  

Heb je geen financieel adviseur?  
We brengen je graag in contact met een financieel adviseur die thuis is in het verzekeren van inkomens. Bel ons dan tijdens werkdagen op 030 607 87 00

Pas je verzekerd bedrag aan via de Onderhoudsregeling

1 keer per jaar kun je je verzekerd bedrag aanpassen zonder nieuwe gezondheidsverklaring in te vullen. Bovendien vragen we je gelijk te checken of er nog dingen zijn veranderd. Bekijk hieronder de Onderhoudsregeling voor jouw verzekering.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.