Gebruikersvoorwaarden Mijn Movir
Voor het gebruik van Mijn Movir is het belangrijk dat we een aantal afspraken met elkaar maken. Dat doen we met de gebruikersvoorwaarden.
Algemeen
Deze gebruikersvoorwaarden gelden voor het gebruik van Mijn Movir sinds 2 november 2020.
Je krijgt Mijn Movir aangeboden door Movir, omdat je een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij ons hebt. Als je geen producten meer bij ons hebt, dan mogen wij je toegang tot Mijn Movir beëindigen. Movir is een handelsnaam van Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V., gevestigd in Den Haag, KvK-nummer 27023707.
Laatste versie browser
Zorg ervoor dat je computer of tablet up-to-date is als je Mijn Movir gebruikt. Dan functioneert Mijn Movir het beste en wordt de informatie optimaal weergegeven. Bovendien is je informatie dan vaak beter beschermd door de nieuwste beveiligingstechnieken. Controleer dus regelmatig of je browser en besturingssysteem zijn bijgewerkt naar de laatste versie. Wij zorgen ervoor dat onze software zo veilig mogelijk is.
Weergegeven informatie
Mijn Movir is bedoeld om:
- je inzicht te geven in je arbeidsongeschiktheidsverzekering, die je bij Movir hebt;
- je documenten en berichten in te zien en te downloaden;
- via de beveiligde berichtenbox berichten en documenten met elkaar te delen;
- als je digitaal met ons wilt communiceren, vind je daar onze berichten. Je krijgt een e-mail als er een bericht van ons voor je klaarstaat. Zo mis je niets.
Inloggegevens
Je logt in met een inlognaam, wachtwoord en bevestigingscode. De gebruikersnaam is gelijk aan het e-mailadres dat je gebruikt voor het ontvangen van berichten van Movir. Het wachtwoord kies je zelf en moet vanuit veiligheidsoverwegingen aan een aantal vereisten voldoen. Om veilig gebruik te blijven maken van Mijn Movir is het belangrijk dat je regelmatig je wachtwoord wijzigt. Geef bovendien nooit je wachtwoord, ook niet als iemand daarom vraagt. Een medewerker van Movir vraagt je nooit om je wachtwoord. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beheren van je inloggegevens.
Log je te veel in met verkeerde inloggegevens, dan blokkeren we tijdelijk de toegang tot Mijn Movir. Dat doen we om je persoonsgegevens te beschermen.
Gebruik
Mijn Movir is alleen voor jou bedoeld. Medewerkers van Movir en je financieel adviseur hebben geen toegang tot jouw account. Gebruik Mijn Movir niet ongeoorloofd of onzorgvuldig. Ongeoorloofd gebruik is bijvoorbeeld het gebruik van gegevens van een ander. Vermoed je dat iemand anders gebruikmaakt van je account en inzicht heeft in je gegevens? Meld dit dan direct. Movir zal dan de toegang naar je account blokkeren.
Heb je geen producten meer bij ons, dan beëindigen wij je toegang tot Mijn Movir. Je kunt je gegevens nog een beperkte tijd inzien. We bewaren je gegevens in ons administratiesysteem zo lang we dat wettelijk verplicht zijn en zo lang als nodig is voor het doel waarvoor we de gegevens gebruiken. Na het beëindigen van de verzekering, bewaren we je gegevens nog 7 jaar. Dat zijn we wettelijk verplicht. Daarna verwijderen we deze automatisch.
Eigendom
De inhoud van Mijn Movir en de techniek die nodig is om die informatie te tonen, wordt beschermd door auteurs- en merkenrechten. Deze zijn van Movir. Alleen als je vooraf toestemming hebt gekregen van Movir, mag je onderdelen kopiëren, delen of op een andere wijze gebruiken. Heb je die toestemming niet, dan kan Movir je toegang tot Mijn Movir weigeren. Natuurlijk nodigen wij je van harte uit om Mijn Movir zo vaak te bezoeken als je wilt.
Privacy & Security
Op de verwerking van je persoonsgegevens is ons privacy statement van toepassing. Hierin lees je hoe wij omgaan met je persoonsgegevens en welke gegevens wij nodig hebben voor de uitvoering van je arbeidsongeschiktheidsverzekering. Movir houdt zich hierbij aan de wetten en voorschriften die in Nederland hiervoor gelden.
Klachten
Wij doen ons uiterste best om je tevreden te stellen. Ben je ergens ontevreden over? We bespreken het graag met je, om te kijken of en hoe we het samen kunnen oplossen. Je kunt ons bereiken via het contactformulier. Liever een medewerker aan telefoon? Bel ons dan op werkdagen tussen 8.00 - 17.30 uur. Je bereikt ons via 030 607 87 00.
Komen we er samen niet uit en is je klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan kan je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Meer informatie vind je op www.kifid.nl. Of bel met 0900 355 22 48. Wil je geen gebruikmaken van deze mogelijkheden om je klacht te behandelen? Dan kan je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.
Als het Kifid een klacht van jou behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit, verwijst het Kifid dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Verzekeraars. Het Kifid zal je hierover informeren. Dat gebeurt ook als je klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is. Ook die klacht moet je indienen bij het Kifid. In het reglement van de Tuchtraad staat beschreven wie met welk soort klachten terecht kan bij de Tuchtraad. Meer informatie vind je op tuchtraadverzekeraars.nl.
Heb je een klacht over hoe Movir omgaat met je persoonsgegevens? Dan horen wij dat graag van je. Je kunt hiervoor ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wijzigen van de voorwaarden
Wij kunnen onze voorwaarden voor het gebruik van Mijn Movir altijd wijzigen. Als we dat doen, dan informeren wij je hierover via een bericht in Mijn Movir.
Disclaimer
Movir stelt de informatie in Mijn Movir met grote zorg samen. We streven ernaar dat alle informatie altijd juist is. Helaas kan het voorkomen dat de informatie onvolledig of niet juist blijkt te zijn. Je kunt Movir hiervoor niet aansprakelijk stellen, ook niet als het functioneren van Mijn Movir onderbroken wordt. Wijzigingen aan de functionaliteiten en inhoud van Mijn Movir kunnen zonder voorafgaande mededeling worden aangebracht.