Mijn Movir
Actueel
Stuur dan een e-mail. Vermeld daarin:
- je relatienummer of polisnummer
- je naam en voornamen, zoals die op je paspoort of identiteitskaart staan
Stuur geen kopie van je paspoort mee. Dat is niet nodig.
Wat vervelend voor je. In veel gevallen kan je gelukkig het probleem zelf oplossen:
Ik probeer in te loggen met iDIN. Maar dat lukt niet
Om gebruik te maken van iDIN gelden de volgende voorwaarden:- Je hebt een privérekening nodig waarbij je gebruikmaakt van online bankieren.
- Je bank moet aangesloten zijn op iDIN. Niet alle banken zijn aangesloten op iDIN. Kijk of jouw bank is aangesloten bij iDIN op iDIN.nl.
- Je woont in Nederland.
Voldoe je niet aan deze voorwaarden? Vraag dan een activatiecode aan om je Mijn Movir-account te activeren.
Ik heb een activatiecode nodig
- Ga naar Activeer met activatiecode.
- Vul je gegevens in.
- Klik op ‘Vraag activatiecode aan’.
- Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een brief met daarin je activatiecode. Daarmee krijg je toegang tot Mijn Movir.
Ik kan mijn relatienummer niet vinden
Dit 6-cijferige nummer staat op je polis en vaak in de laatste alinea van onze brieven. Kan je het nummer niet vinden? Neem dan contact op met je financieel adviseur, bemiddelaar of met ons. We helpen je graag: Contact en meer.Ik ontvang geen activatiecode per SMS
Mogelijk is er een storing bij je serviceprovider. Heb je de actuele storingen bij je provider gecheckt?
Gebruik je een buitenlands telefoonnummer? Soms zit er een vertraging in de netwerkverbinding. Of ben je misschien vergeten het landnummer aan je telefoonnummer toe te voegen?Ik krijg de melding dat ik onvoldoende rechten heb om de pagina te raadplegen
Klik dan op de volgende link en probeer het opnieuw: Mijn Movir.Kan je na het lezen van bovenstaande je account nog niet activeren?
Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!
Direct regelen
Over Mijn Movir
iDIN is een dienst van banken waarmee je je als consument bij andere organisaties met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van je eigen bank kan identificeren. Ook bij Movir. Zo kan je eenvoudig je Mijn Movir-account activeren.
- Ga naar Mijn Movir.
- Kies iDIN als inlogmethode.
- Selecteer je eigen bank. Let op: niet alle banken zijn aangesloten op iDIN. Kijk of jouw bank is aangesloten bij iDIN op iDIN.nl.
- Je wordt naar het iDIN-startscherm van je bank geleid. Daar log je in via de inlogmethode van jouw bank.
- Je ziet dat je gaat inloggen bij Movir en klikt op akkoord.
- Je wordt weer teruggeleid naar Mijn Movir. Je kan inloggen.
Om gebruik te maken van iDIN gelden de volgende voorwaarden:
- Je hebt een privérekening nodig waarbij je gebruikmaakt van online bankieren.
- Je bank moet aangesloten zijn op iDIN. Check dit op iDIN | iDIN - Waar kan ik als consument iDIN gebruiken?.
- Je woont in Nederland.
Voldoe je niet aan deze voorwaarden? Vraag dan een activatiecode aan om je Mijn Movir-account te activeren.
Heb je een en/of-rekening en beschik je over een persoonlijk inlogmiddel bij je bank? Ja, dan kan je gebruikmaken van iDIN.
iDIN kan je vergelijken met iDEAL. iDIN is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Je wordt omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van je bank, net als bij betalen via iDEAL. Daar voer je je toegangscodes in. De toegangscodes belanden dus niet bij Movir.
- Ga naar Activatiecode aanvragen (mijnmovir.nl).
- Vul je gegevens in.
- Klik op ‘Vraag activatiecode aan’.
Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een brief met daarin je activatiecode. Daarmee krijg je toegang tot Mijn Movir.
Je relatienummer staat op je polis. Ook vind je dit nummer vaak terug in brieven, die je van ons krijgt. Meestal bestaat je relatienummer uit 6 cijfers.
Mogelijk is er een storing bij je serviceprovider. Heb je de actuele storingen bij je provider gecheckt?
Het kan ook voorkomen dat er een vertraging is in de netwerkverbinding of dat je vergeten bent het landnummer aan je telefoonnummer toe te voegen. Helaas moeten we je laten weten dat we alleen nummers binnen de EU ondersteunen. Wanneer je een nummer buiten de EU hebt, kan het voorkomen dat een SMS-bericht niet aankomt. Dit vinden we erg vervelend, maar we hebben helaas geen mogelijkheid om je hierbij te helpen.Klik dan op: Mijn Movir.
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Movir.
- Klik op 'Wachtwoord vergeten'.
- Vul je e-mailadres in waarmee je ook toegang hebt tot Mijn Movir.
- Klik op ‘Versturen’.
Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail. Hierin vind je een link om je wachtwoord te herstellen. Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan je spambox.
Ben je gelockt? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan:
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Movir.
- Klik op 'Wachtwoord vergeten'.
- Vul je e-mailadres in waarmee je ook toegang hebt tot Mijn Movir.
- Klik op ‘Versturen’.
Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail. Hierin vind je een link om je wachtwoord te herstellen. Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan je spambox.
- Log in op Mijn Movir.
- Ga naar ‘Persoonsgegevens’.
- Klik op ‘Wijzigen' achter je e-mail onder 'Contactgegevens'.
- Vul je e-mailadres in.
- Klik op ‘Verder’.
Activeer dan opnieuw je Mijn Movir-account. Ga hiervoor naar Mijn Movir.
- Log in op Mijn Movir.
- Ga naar ‘Persoonsgegevens’.
- Klik bij 'Contactgegevens' op 'Wijzigen' achter je mobielnummer.
- Vul je 06-nummer in.
- Klik op ‘Verder'.
- Vul het controlenummer in dat je op het nieuwe mobielnummer ontvangt.
- Klik op 'Verder'.
Neem dan telefonisch contact met ons op. Je bereikt ons tijdens werkdagen op 030 607 87 00 (keuze 5).
- Log in op Mijn Movir.
- Ga naar ‘Persoonsgegevens’.
- Klik op ‘Wijzigen’.
- Verander je communicatievoorkeur in ‘digitaal’. Dat doe je door aan te vinken dat je akkoord gaat met het digitaal ontvangen van product- en polisinformatie.
- Klik op ‘Opslaan’.
Je kan ook bij het activeren van Mijn Movir aangeven dat je post van Movir digitaal wilt krijgen.
Steeds meer documenten die je van ons krijgt, vind je in Mijn Movir. Je ontvangt een notificatiemail als een nieuw document voor je klaar staat. Zo mis je niets.
- Is je voorkeur ‘post’? Dan ontvang je deze documenten ook op papier.
- Is je voorkeur ‘digitaal’? We werken eraan om alle documenten alleen nog digitaal naar je te sturen. Op dit moment krijg je de polis voor het nieuwe verzekeringsjaar, je jaaropgave, uitkeringsspecificaties en steeds meer documenten alleen digitaal. Andere documenten ontvang je zowel digitaal als via de post.
Nee, je krijgt geen bevestiging. In Mijn Movir onder ‘Gegevens’ zie je wat je communicatievoorkeur is.
Mozilla Firefox heeft een (ingebouwde) pop-up blocker. Als je een document opent of download, wil een pop-up scherm openen. Heb je de pop-up blocker van Mozilla Firefox aan staan, dan blokkeert deze het pop-up scherm.
Zo zet je de pop-up blocker uit/aan:
- Klik op Extra (Tools). Is je menubalk niet zichtbaar, klik dan eerst op de Alt-toets.
- Klik op Options.
- Ga naar Privacy & Beveiliging.
- Scroll naar beneden naar Toestemmingen.
- Zet het vinkje uit bij Pop-upvensters blokkeren om deze uit of aan te zetten.
De documenten vind je onder het tabblad ‘Documenten’.
Heb je bericht gekregen dat we je volledige naam nodig hebben?
De Sanctiewet verbiedt ons om zaken te doen met personen en bedrijven die op een sanctielijst staan. En natuurlijk willen we dat zelf ook niet. We zijn dan ook verplicht om te controleren of je als verzekerde op zo’n lijst staat. Om dat te kunnen doen hebben we je naam en voornamen nodig, zoals die op je paspoort of identiteitskaart staan. Hebben we die gegevens nog niet? Dan vragen we je deze aan te leveren via Mijn Movir.
In de Sanctiewet is geregeld dat financiële instellingen – zoals Movir – geen zaken mogen doen met personen en organisaties die op een sanctielijst staan. Daarom moeten we periodiek controleren of onze klanten op een sanctielijst voorkomen. Daarvoor hebben we ook je naam en voornamen nodig, zoals deze op je paspoort of identiteitskaart staan.
In ons privacy statement kun je lezen hoe we met je gegevens omgaan, welke gegevens we verzamelen, met welk doel we dat doen en hoe we zorgen voor een goede beveiliging. Want we hechten veel belang aan je privacy en die van onze andere klanten. Daarom gaan we zorgvuldig om met persoonsgegevens.
We besteden veel tijd en aandacht aan de beveiliging van onze systemen en de persoonsgegevens die daarin zijn opgeslagen. Ook aan Mijn Movir. Daarnaast houden we de veiligheid van ons dataverkeer voortdurend in de gaten. Wanneer er toch een keer iets misgaat, ondernemen we meteen actie. Datalekken lossen we op en registreren we. Dat zijn we volgens de wet ook verplicht. We melden deze bovendien aan de toezichthouder en aan onze klanten, als dat nodig is.
Het is belangrijk dat je je naam en voornamen, zoals die op je paspoort of identiteitskaart staan, aan ons doorgeeft. Ook als je denkt dat Movir je namen al weet. Geef je deze niet aan ons door, dan kan dat gevolgen hebben voor de verzekering, bijvoorbeeld dat we niet mogen uitkeren.
Lever ook in dat geval je volledige namen aan via Mijn Movir. Ook als je denkt dat Movir je namen al weet, is het belangrijk dat je je namen aan ons doorgeeft.
Stuur dan een e-mail. Vermeld daarin:
- je relatienummer of polisnummer
- je naam en voornamen, zoals die op je paspoort of identiteitskaart staan
Stuur geen kopie van je paspoort mee. Dat is niet nodig.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.