Goed nieuws als je de premie in termijnen betaalt!

Je kan de premie voor de Movir Momentum verzekeringen in termijnen betalen. Daarvoor betaal je dan wel een premietoeslag. Heb je al een Movir Momentum verzekering en betaal je de premie in termijnen? Dan daalt de premietoeslag automatisch per eerste hoofdpremievervaldatum op of na 1 augustus 2022. Dat is de datum waarop het nieuwe verzekeringsjaar voor je ingaat:

Termijn Oude toeslag Nieuwe toeslag per eerste hoofdpremievervaldatum
Jaar - -
Halfjaar 2% 1%
Kwartaal 3% 1,5%
Maand 4% 2%

We hebben de voorwaarden aangepast en nog duidelijker opgeschreven

In de voorwaarden van de Movir Momentum AOV en Extra Kostenverzekering met versienummer 2022/1 lees je onder andere:

  • Een duidelijkere omschrijving van het begrip buitenland. Caribisch Nederland valt hier ook onder. In artikel 4.1 lees je dat je vooraf toestemming moet vragen als de verzekerde arbeidsongeschikt is en naar het buitenland of naar Caribisch Nederland gaat. En in artikel 9.1 staat duidelijk dat je ons direct moet laten weten als de verzekerde langer dan 6 maanden naar het buitenland of naar Caribisch Nederland gaat of hier naartoe verhuist. Doe je dit niet? Dan mogen wij in deze gevallen de uitkering of de verzekering stopzetten of de voorwaarden en/of premie wijzigen.
  • In artikel 8 wat Movir precies kan aanpassen per contractvervaldatum en in bijzondere situaties: de voorwaarden, de premie én eventueel ook de systematiek van de premie. Ook lees je wat je kan doen als je het niet eens bent met de wijzigingen.
  • Dat je óók recht op een uitkering kan hebben nadat je de verzekering hebt opgezegd. Raakt de verzekerde arbeidsongeschikt voor de datum waarop de verzekering is geëindigd, dan kan je recht hebben op een uitkering volgens deze voorwaarden. In artikel 5.6 lees je welke regels gelden voor deze uitkering.

Ook vind je in de nieuwe voorwaarden een duidelijkere omschrijving van het begrip inkomen en een voorbeeld hoe we omgaan met de maximale werkweek van 60 uur.

Nieuwe versie voorwaarden Movir Momentum

Je herkent de aangepaste voorwaarden aan versienummer 2022/1.

De voorwaarden van de Movir Momentum Ongevallenverzekering wijzigen niet.

Veelgestelde vragen over de toeslag als je de premie in termijnen betaalt

Veelgestelde vragen over de aangepaste voorwaarden

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met je financieel adviseur of met ons. We helpen je graag.

  • Een bericht sturen

    Dat doe je via Mijn Movir:

    1. Log in in Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op ‘Activeren’. 
    2. Ga naar ‘Mijn berichten’.
    3. Klik op ‘Nieuw bericht’.

    Je kan ons ook een e-mail sturen. 

  • Wil je liever bellen?

    We zijn op werkdagen van 8.00 - 17.30 uur bereikbaar op 030 607 87 00. Kies in het keuzemenu optie 3 en vervolgens optie 1. Dan krijg je gelijk de juiste medewerker aan de lijn.