Ik kan mijn premie niet betalen, wat nu?
Je betaalt de premie vooraf en binnen 30 dagen nadat wij je dat gevraagd hebben. De verzekering biedt pas dekking als de eerste premie - op tijd - is betaald.
Wat als je de premie niet op tijd betaalt?
Als je de premie niet, of niet op tijd betaalt, sturen wij je een herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen. Betaal je ook niet na de herinnering? Dan vervalt de dekking met terugwerkende kracht. Daarmee bedoelen we dat je geen dekking hebt vanaf de eerste dag van de periode waarvoor je de premie verschuldigd bent. Dit betekent dat je geen uitkering krijgt als je arbeidsongeschikt wordt tijdens deze periode. Ook niet als je later alsnog de achterstallige premie betaalt. Je blijft wel verplicht de premie te betalen. Ook al is er geen dekking omdat je te laat bent.
Voorkom stopzetten van de verzekering
Zolang de dekking is vervallen, mogen wij de verzekering op elk moment stopzetten. Zodra wij alle achterstallige premie en eventuele incassokosten hebben ontvangen, ben je weer verzekerd voor arbeidsongeschiktheid die ontstaat na de dag van ontvangst van deze betaling. Als we je vaker een betalingsherinnering moeten sturen, kunnen we ook besluiten om je verzekering te beëindigen.
Trek tijdig aan de bel
Lukt het je niet de premie op tijd te betalen? Het is het beste om dit meteen met ons te bespreken en niet te wachten tot rekeningen zich opstapelen. Ook in deze situatie zijn wij er om samen naar een oplossing te zoeken. Neem contact met ons op via Mijn Movir of via het contactformulier. Hoe je dat moet doen lees je onderaan de pagina. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met je financieel adviseur.
Daarnaast kan je ook hulp inschakelen:
Heb je inzicht nodig in je inkomsten en uitgaven? Met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies ontdek je hoeveel je uitgeeft en krijg je bespaartips. Wil je weten of je 'geldfit' bent? Doe de test op Geldfit.nl en ontvang persoonlijk advies met tips waar je direct mee aan de slag kan.
Voor hulp bij je schulden kan je altijd advies inwinnen bij je gemeente. Daar geven ze je graag advies of helpen ze je bij een aanvraag voor schuldbemiddeling of schuldsanering.
Zit je bedrijf in zwaar weer of heb je ondernemersvragen? Praat dan eens met het Ondernemersklankbord. Oud-ondernemers, managers en specialisten uit het bedrijfsleven geven antwoord op je vragen en delen graag hun ervaringen. Heb je een aov van Movir? Dan mag je zonder extra kosten deelnemen aan een klankbordtraject van maximaal 6 maanden.
Neem contact met ons op via Mijn Movir of via het contactformulier
Mijn Movir
- Log in in Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op ‘Activeren’.
- Ga naar ‘Mijn berichten’.
- Klik op ‘Nieuw bericht’.
- Kies het onderwerp ‘Premiebetaling'.
Contactformulier
- Vul het contactformulier in.
- Kies het onderwerp ‘Premiebetaling'.