Wat betekent dit voor jou?

De voordelen van de nieuwste voorwaarden gelden nu al!

Omdat we blij zijn met jou als klant, krijg je vanaf 16 september 2025 al toegang tot de verbeterde voorwaarden met versienummer 2025/1. Dus is de nieuwe voorwaarde in jouw voordeel? Dan passen we die nu al toe, ook als je arbeidsongeschikt bent. Zo profiteer je eerder van de ruimere dekking!

Is een aanpassing niet in jouw voordeel? Dan hanteren we tot je contractvervaldatum na 2025 de huidige voorwaarde. Deze datum staat vermeld op je polis. Want officieel zouden de voorwaarden met versienummer 2025/1 vanaf die datum gelden. En ben je als verzekerde arbeidsongeschikt? Dan gelden de huidige voorwaarden tot het moment dat je weer arbeidsgeschikt bent, maar kan je wel al profiteren van de voordelen van de nieuwste voorwaarden.

De nieuwe verzekeringsvoorwaarden vermelden we vanaf 1 januari 2026 op je polis.

Ben je het niet eens met de nieuwe voorwaarden?

Dan mag je je verzekering opzeggen of aanpassen. Overweeg je dat? Neem dan eerst contact op met je financieel adviseur. Je adviseur is onafhankelijk en heeft veel kennis over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Deze helpt je graag bij het maken van de juiste keuzes.

  • Heb je een 1-jaarscontract?

    Dan kun je elke dag opzeggen: je hebt geen opzegtermijn. De verzekering stopt op de datum dat wij je opzegging ontvangen.

  • Heb je een 3-jaarscontract?
    Dan heb je tot de contractvervaldatum, de datum waarop de nieuwe voorwaarden officieel voor jou gaan gelden, de tijd om op te zeggen. Je verzekering stopt dan op die datum. 

Een tip: zeg je verzekering pas op als je zeker weet dat je een andere aov kunt afsluiten die aan jouw wensen voldoet.  

Ben je het wel eens met de aangepaste voorwaarden? Dan hoef je niets te doen.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de verbeteringen én verslechteringen in de voorwaarden?

    We snappen dat je waarschijnlijk geen tijd hebt om de voorwaarden versie 2022/1 en 2025/1 naast elkaar te leggen. Daarom hebben we de verschillen overzichtelijk voor je op een rij gezet:

    Benieuwd naar de verschillen tussen versie 2021/1 en 2022/1? Kijk dan op De Movir Momentum verandert

  • Wat betekent ‘sluimeren’ voor mijn dekking en premie?

    Met sluimeren bedoelen we je verzekering tijdelijk op pauze zetten. Meer over de sluimerregeling lees je op Tijdelijk je verzekering laten sluimeren

  • Wanneer gaan de nieuwe voorwaarden voor mij in?

    Heb je op 15 september 2025 een polis waarop staat dat de voorwaarden versie 2022/1 van toepassing zijn? Dan krijg je vanaf die datum al toegang tot de verbeterde voorwaarden met versienummer 2025/1. Dus is een nieuwe voorwaarde in jouw voordeel? Dan passen we die nu al toe, ook als je als verzekerde arbeidsongeschikt bent. Zo profiteer je eerder van de ruimere dekking!  
     
    Is een aanpassing niet in jouw voordeel? Dan hanteren we tot de contractvervaldatum na 2025 de huidige voorwaarde. Want officieel zouden de voorwaarden met versienummer 2025/1 vanaf die datum gelden.  
    En is de verzekerde arbeidsongeschikt? Dan gelden de huidige voorwaarden tot het moment dat hij of zij weer arbeidsgeschikt is, maar kan je wel al profiteren van de voordelen van de nieuwste voorwaarden.   
     
    De nieuwe voorwaarden vermelden we vanaf 1 januari 2026 op de polis. 

  • Hoe weet ik of een nieuwe voorwaarde in mijn voordeel is en dus al eerder wordt toegepast?

    Veelal weten we of een voorwaarde in jouw voordeel is. Soms is dat afhankelijk van je persoonlijke situatie en kunnen we dat niet voor jou bepalen. In dat geval overleggen we met jou en je adviseur.  

  • Moet ik nu iets doen als ik akkoord ben?

    Ben je het eens met de aangepaste verzekeringsvoorwaarden? Dan hoef je niets te doen.

  • Wat als ik advies of vragen heb?

    Neem dan contact op met je financieel adviseur. Deze is je eerste aanspreekpunt als het gaat om je verzekering en kan je advies geven. Hij helpt je graag verder.