Voordat het zover is

Eind 2021 kreeg je van ons bericht. Hierin las je dat we de voorwaarden van je verzekering hadden aangepast en nog duidelijker hadden opgeschreven. Deze voorwaarden met versienummer 2022/1 kreeg je daarbij als bijlage en zouden per contractvervaldatum voor jou gelden. De datum dat je huidige contractperiode afloopt en een nieuwe contractperiode begint.

Wat betekent dit voor jou?

  • Loopt jouw contractperiode in 2025 af?

    Je profiteert vanaf 1 januari 2026 van de voordelen van de nieuwste voorwaarden met versienummer 2025/1. Dus is een nieuwe voorwaarde in jouw voordeel? Dan passen we die dan al toe, ook als je als verzekerde arbeidsongeschikt bent. Zo profiteer je eerder van de verbeteringen!

    Is een nieuwe voorwaarde niet in jouw voordeel? Dan hanteren we tot de eerstvolgende contractvervaldatum de voorwaarden versie 2022/1. Want officieel zouden de nieuwste voorwaarden vanaf die datum gelden. En ben je als verzekerde op dat moment arbeidsongeschikt? Dan gelden de voorwaarden 2022/1 tot het moment dat je weer arbeidsgeschikt bent.

    De nieuwste voorwaarden vermelden we vanaf 1 januari 2026 op je polis.

  • Loopt jouw contractperiode in 2026 af?

    Per contractvervaldatum gelden de voorwaarden versie 2025/1 voor je Movir Momentum AOV. Dat is de datum waarop je huidige contractperiode afloopt en een nieuwe ingaat. Deze datum staat vermeld op je polis.

    Dit betekent dat je voorwaarden in 1 keer veranderen van versie 2021/1 naar 2025/1. Ben je als verzekerde op dat moment arbeidsongeschikt? Dan gelden de huidige voorwaarden (versie 2021/1) tot het moment dat je weer arbeidsgeschikt bent

Ben je het niet eens met de nieuwe voorwaarden?

Dan mag je je verzekering opzeggen of aanpassen. Overweeg je dat? Neem dan eerst contact op met je financieel adviseur. Je adviseur is onafhankelijk en heeft veel kennis over arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Deze helpt je graag bij het maken van de juiste keuzes.

  • Heb je een 1-jaarscontract?
    Dan kun je elke dag opzeggen: je hebt geen opzegtermijn. De verzekering stopt op de datum dat wij je opzegging ontvangen.
  • Heb je een 3-jaarscontract?
    Dan heb je tot de contractvervaldatum, de datum waarop de nieuwe voorwaarden officieel voor jou gaan gelden, de tijd om op te zeggen. Je verzekering stopt dan op die datum.

Een tip: zeg je verzekering pas op als je zeker weet dat je een andere aov kunt afsluiten die aan jouw wensen voldoet.

Ben je het wel eens met de aangepaste voorwaarden? Dan hoef je niets te doen.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de verbeteringen én verslechteringen in de voorwaarden?

    We snappen dat je waarschijnlijk geen tijd hebt om de voorwaarden versie 2022/1 en 2025/1 naast elkaar te leggen. Daarom hebben we de verschillen overzichtelijk voor je op een rij gezet:

    Benieuwd naar de verschillen tussen versie 2021/1 en 2022/1? Kijk dan op De Movir Momentum verandert

  • Wat betekent ‘sluimeren’ voor mijn dekking en premie?

    Met sluimeren bedoelen we je verzekering tijdelijk op pauze zetten. Meer over de sluimerregeling lees je op Tijdelijk je verzekering laten sluimeren

  • Hoe weet ik of een nieuwe voorwaarde in mijn voordeel is en dus al eerder wordt toegepast?

    Veelal weten we of een voorwaarde in jouw voordeel is. Soms is dat afhankelijk van je persoonlijke situatie en kunnen we dat niet voor jou bepalen. In dat geval overleggen we met jou en je adviseur.

  • Moet ik nu iets doen als ik akkoord ben?

    Ben je het eens met de aangepaste verzekeringsvoorwaarden? Dan hoef je niets te doen.

  • Wat als ik advies wil of vragen heb?

    Neem dan contact op met je financieel adviseur. Deze is je eerste aanspreekpunt als het gaat om je verzekering en kan je advies geven. Hij helpt je graag verder.