Welke contractduur kies jij?

  • Een 1-jaarscontract
    Wil je geen langdurige verplichting aangaan? Met een contract van 1 jaar kan je je verzekering dagelijks opzeggen, zonder opzegtermijn.
  • Een meerjarig contract
    Met dit contract krijg je korting op je verzekering. Tijdens de looptijd van je contract kan je de verzekering niet opzeggen, tenzij je bijvoorbeeld stopt met werken. In de voorwaarden van je verzekering lees je wanneer je de verzekering tijdens de contractduur kunt aanpassen.

    Na het verstrijken van je contactperiode kan je opnieuw een contractduur kiezen. Je krijgt hierover bericht van ons. We verlengen je verzekering dan automatisch met 1 jaar. Tenzij je er bewust voor kiest om je verzekering met meerdere jaren te verlengen en zo te profiteren van de bijbehorende korting. Je verzekering stopt automatisch als je de eindleeftijd bereikt.

Heb je bericht gekregen? Geef dan je keuze door

Dat doe je in enkele stappen:

  • Log in op Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op ‘Mijn Movir activeren’.
  • Klik op de button ‘Kies je nieuwe contractduur’.
  • Doorloop alle stappen en bevestig je keuze.

Wil je advies?

Neem dan contact op met je financieel adviseur. Deze kan je helpen bij het maken van de juiste keuze. De medewerkers van Movir geven je geen advies over de verzekering. Dus ook niet over wat passend is in jouw situatie.

Veelgestelde vragen

  • Waarom zie ik de button ‘Kies je nieuwe contractduur’ in Mijn Movir niet?
    • Heb je je keuze al aan ons doorgegeven? Je vindt de volgende werkdag een bevestiging van je keuze onder ‘Documenten’ in Mijn Movir.
    • Is de reactietermijn gesloten? Die termijn staat vermeld in ons bericht. Stuur ons dan een bericht. Dat doe je in enkele stappen:
      • Log in op Mijn Movir. Heb je nog geen account? Klik dan op ‘Mijn Movir activeren’.
      • Ga naar ‘Mijn Berichten’.
      • Kies voor ‘Gaat het over je polis?’ en selecteer het onderwerp ‘contractduur’.
      • Vermeld in je bericht de contractduur die je wil, en klik op ‘Versturen’.
  • Waarom staan niet al mijn polissen vermeld?

    Je ziet alleen de polissen waarvan de contractduur dit jaar afloopt.

  • Wat zijn de verschillen tussen een 1- en meerjarig contract?

    Hieronder vind je de belangrijkste verschillen:

    Contractduur van 1 jaar Contractduur van meerdere jaren
    X Geen premiekorting. Heb je nu een meerjarig contract? Dan vervalt deze korting. √ Je krijgt premiekorting. Heb je nu een meerjarig contract? Dan behoud je deze korting.
    • Voor de Beroeps-AOV en AO-Artsenverzekering kan je kiezen voor een contractduur van 5 jaar. Je krijgt dan 4,75% korting.
    • Voor de Movir Momentum AOV’s en de Reaal-verzekeringen kan je kiezen voor een contractduur van 3 jaar. Dat levert je 3% premievoordeel op.
    √ Dagelijks opzegbaar
    X Niet dagelijks opzegbaar.
    Je kan de verzekering wel tussentijds stoppen als je: 
    • in of uit loondienst gaat
    • stopt als ondernemer
    • naar het buitenland vertrekt, of als
    • we je voorwaarden en/of premie in je nadeel aanpassen
  • Kan ik mijn verzekering tussentijds opzeggen?
    • Een verzekering met een 1-jaarscontract kun je op ieder moment opzeggen. Je hebt geen opzegtermijn.
    • Heb je een meerjarig contract, dan kan je de verzekering tussentijds opzeggen als je:
      • in of uit loondienst gaat
      • stopt als ondernemer
      • naar het buitenland gaat, of 
      • als we je voorwaarden en/of premie in je nadeel aanpassen

    Meer hierover lees je in de voorwaarden van je verzekering. Op Ik wil mijn verzekering opzeggen lees je hoe je je verzekering beëindigt.

  • Over 2 jaar bereik ik de eindleeftijd. Kan ik toch kiezen voor een meerjarig contract?

    Ja, ook dan kan je kiezen voor een meerjarig contract en profiteren van de lagere premie. Je verzekering eindigt automatisch als je de eindleeftijd van de verzekering bereikt. Daarover ontvang je tegen die tijd informatie.

  • Kan ik de verzekering opzeggen als Movir de premie of voorwaarden verslechtert?

    Ja, als we de voorwaarden en/of premie verslechteren, kan je de verzekering opzeggen. Dit staat beschreven in de voorwaarden van de verzekering. Op Ik wil mijn verzekering opzeggen lees je hoe je dat doet.

  • Ik betaal geen premie omdat ik arbeidsongeschikt ben. Waarom moet ik kiezen voor een nieuwe contractduur?

    Mogelijk verbetert je situatie in de toekomst en kan je je werk (deels) hervatten. In dat geval betaal je weer (gedeeltelijk) premie. Dan heeft de duur van je contract invloed op je premie. Daarom kan het toch verstandig zijn om daar nu een bewuste keuze in te maken.

  • Ik heb toch een verzekering tot mijn 55 ste /60 ste /62 ste /66 ste /67ste /68ste?

    >Het moment waarop je de verzekering kan beëindigen hangt af van je contractduur. De contractduur is iets anders dan de eindleeftijd. Dat is namelijk de leeftijd tot wanneer je de verzekering bent aangegaan. De contractduur en de eindleeftijd vind je terug op je polis.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.