Innovatie: kijk naar buiten

Ab weet wat er nodig is om jezelf of als organisatie te blijven vernieuwen en past daarmee uitstekend binnen PIM. 'Mijn blik is altijd naar buiten gericht, want innoveren doe je samen. Je hebt kennis nodig van klanten en inspiratie van buiten. Gebruik de kracht van je netwerk.'

Dat vergt een enorme alertheid constateert Ab. 'Ik haal graag Jan Rotmans aan, die zegt: We leven niet in een tijdperk van verandering maar in een verandering van tijdperk. De enige constante is verandering. Om te kunnen innoveren moet je hypersensitief zijn voor klantbehoeften - ook de behoeften waarvan hij nog niet weet dat hij die heeft. En kies positie, want je kunt niet alles voor iedereen zijn. Een stevige positie en de blik naar buiten, dat is de basis voor succesvolle innovatie, ook in marketing.'

Innovatiemindset binnen marketing

Ab: 'Iedereen heeft tegenwoordig te maken met een informatie overload, dus we willen echt waarde toevoegen. Wij bepalen niet als bestuur wat die waarde is, dat doen we samen met leden. Ik hoop in ieder geval bij te dragen aan een innovatiemindset binnen de marketing. Als je met een innovatieperspectief naar de wereld kijkt, zie je meer.'

Deze week startte ook Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies, als nieuw bestuurslid bij PIM.

Samenstelling bestuur PIM

Het voltallige bestuur van Platform Innovatie in Marketing bestaat nu uit:

  • Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam (voorzitter);
  • Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
  • Ab Chakai, manager innovatie en strategische partnerships bij Movir;
  • Aljan de Boer, head of inspiration bij Trendsactive;
  • Mariëlle van der Zouwen, managing director bij Eventive Eventmarketing en managing partner bij LVT Group;
  • Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies;
  • Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech.

 

Het volledige bericht is te lezen op PIMonline