Arbeidsongeschikt. En nu?
We begrijpen dat het heel vervelend voor je is als je door ziekte of een ongeluk je werk niet of niet volledig kunt doen. Heb je een aov bij ons? Dan staan we voor je klaar. Met de uitkering waarvoor je je hebt verzekerd. En ook met deskundige hulp en ondersteuning om je weer vooruit te helpen.
Arbeidsongeschikt melden
Kun je je werk niet of niet volledig doen? Geef dit dan meteen aan ons door. Ook als je nog binnen je eigenrisicotermijn zit. Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen.
Zo doe je dat:
- Log in op Mijn Movir.
- Klik op de button ‘Arbeidsongeschikt melden’.
- Vul het meldingsformulier in. Neem even de tijd om dit volledig en juist in te vullen. Hoe beter je dat doet, hoe beter we je kunnen helpen.
- Klik op ‘Verklaring verzenden’.
Ben je als verzekerde niet zelf in staat om je arbeidsongeschikt te melden? Vraag je familie, vrienden of financieel adviseur om telefonisch contact op te nemen met een re-integratieadviseur van Movir: 030 607 87 00 (keuze 3).
We gaan voor je aan de slag
Zodra we je melding hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag. Wat je van ons kan verwachten, hangt af van je situatie en de informatie die we van je krijgen:
-
Je krijgt bericht van ons. Hierin lees je wat je van ons kan verwachten.
óf -
De re-integratieadviseur neemt telefonisch contact met je op voor een gesprek. Tijdens dit gesprek kunnen we je vaak al informeren of je recht hebt op een uitkering, of niet. Dit beslissen we op basis van alle informatie die we van je krijgen. Soms hebben we meer informatie nodig over je gezondheid. Bijvoorbeeld van je huisarts of behandelaar. Dan hoor je meer over je eventuele recht op een uitkering nadat we de extra informatie hebben ontvangen.
We houden contact met je, als dat nodig is
Je re-integratieadviseur houdt contact met je om te horen hoe het met je gaat. Verandert er in de tussentijd iets aan je situatie? Geef dit dan meteen door aan je re-integratieadviseur.
Dit team staat voor je klaar
Als je arbeidsongeschikt bent, staat er een heel team voor je klaar om je te ondersteunen.
Afspraken en medische gegevens
We behandelen je medische gegevens vertrouwelijk. Meer hierover lees je in deze brochure. Ook lees je in deze brochure hoe we je helpen, wat je van ons mag verwachten en wat we van jou verwachten. Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.