Kijk in Mijn Movir voor adviseurs om welke klanten het gaat

In Mijn Movir voor adviseurs zie je welke klanten een brief hebben ontvangen en of zij al hebben gereageerd.

  • Log in op Mijn Movir voor adviseurs.
  • Ga naar 'Commerciële acties'.
  • Hier vind je meer informatie over Geïnformeerde verlenging (GIV) en een overzicht van je klanten.

Welke contractduur kiest je klant?

  • Een 1-jaarscontract
    Willen klanten geen langdurige verplichting aangaan? Met een contract van 1 jaar kunnen ze de verzekering dagelijks opzeggen, zonder opzegtermijn.
  • Een meerjarig contract:
    • 3 jaar (alleen voor UNIM (Plus) AOV 0510)
    • 5 jaar (alleen voor Beroeps-AOV en AO Artsenverzekering)

Maakt je klant geen keuze? Dan verlengen wij zijn contract automatisch met 1 jaar.

Met een meerjarig contract krijgen ze korting op hun verzekering. Tijdens de looptijd van het contract kunnen ze de verzekering niet opzeggen, tenzij ze bijvoorbeeld stoppen met werken. In de voorwaarden van de verzekering lees je wanneer je de verzekering tijdens de contractduur kan aanpassen.

Na het verstrijken van de contactperiode kunnen je klanten opnieuw een contractduur kiezen. Ze krijgen hierover bericht van ons. We verlengen de verzekering dan automatisch met 1 jaar. Tenzij ze er bewust voor kiezen om de verzekering met meerdere jaren te verlengen en zo te profiteren van de bijbehorende korting. De verzekering stopt pas als de verzekerde de eindleeftijd bereikt.

Hebben ze bericht gekregen? Reageer voor 15 november

Dat doen je klanten zelf in enkele stappen:

  • Log in op Mijn Movir. Hebben ze nog geen account? Klik dan op ‘Mijn Movir activeren’.
  • Klik op de button ‘Kies je nieuwe contractduur’.
  • Doorloop alle stappen en klik op ‘Bevestig’.

Voor advies verwijzen we je klanten naar jou. De medewerkers van Movir geven geen advies over de verzekering. Dus ook niet over wat passend is in de situatie van je klant.

Dit zijn de belangrijkste verschillen en overeenkomsten

Contract voor 1 jaar Contract voor 3 (Reaal-producten) of 5 (Movir-producten) jaar
√ Dagelijks opzegbaar X Niet dagelijks opzegbaar

√ Dus ook tussentijds opzegbaar wanneer onder andere:

  • Je klant in loondienst gaat 
  • Je klant stopt als ondernemer
  • Je klant naar het buitenland vertrekt

√ Tussentijds opzegbaar wanneer onder andere:

  • Je klant in loondienst gaat 
  • Je klant stopt als ondernemer
  • Je klant naar het buitenland vertrekt
X Geen premiekorting √ Premiekorting van 3% (Reaal-producten) of 4,75% (Movir-producten)
√  Preventieservice van Movir √  Preventieservice van Movir