Zo vragen verzekerden preventieservice aan

Professionals kunnen te maken krijgen met verschillende uitdagingen. Een netwerk van experts staat klaar om ze daarbij vooruit te helpen en te voorkomen dat ze uitvallen. Willen verzekerden deze preventieve ondersteuning aanvragen? Dat doen ze door contact op te nemen met Team Preventie. Team Preventie belt ze daarna binnen 3 werkdagen voor een intakegesprek.

Vertrouwelijk

Team Preventie werkt onafhankelijk en vertrouwelijk. Personen binnen Movir die niet horen tot Team Preventie kunnen alleen zien of de verzekerden gebruik hebben gemaakt van de preventieservices en wanneer. Ze hebben geen zicht op de soort dienst waarvan gebruik is gemaakt en wat er inhoudelijk is besproken met de verzekerden.

Wat kost de preventieservice?

Verzekerden kunnen van veel preventiediensten gebruikmaken zonder extra kosten. Hebben ze andere of meer hulp nodig? Dan bespreken we van tevoren welke kosten wij vergoeden.

Waarom een preventieservice?

Team Preventie heeft goed inzicht in het netwerk van experts met wie Movir samenwerkt. Wij geloven dat dit team verzekerden daardoor vooruit kan helpen. Voor ondersteuning nemen verzekerden altijd eerst contact op met Team Preventie.

De medewerkers van dit team zijn opgeleid om de situatie en wensen van de verzekerde goed in kaart te brengen. Op basis daarvan kunnen zij de hulpvraag goed en duidelijk formuleren. Ook hebben die medewerkers goed inzicht in het netwerk van experts met wie Movir samenwerkt. Dat is belangrijk, zo krijg de verzekerde de juiste en meest effectieve hulp.

Veelgestelde vragen

  • Hoe snel kan mijn klant hulp krijgen?

    Nadat we de aanvraag voor preventieve hulp hebben ontvangen, belt een medewerker van Team Preventie de verzekerde binnen 3 werkdagen terug voor een intakegesprek. Samen bespreken zij de situatie en wensen van de verzekerde. Zo maken we de hulpvraag duidelijk. Op basis daarvan brengen we de verzekerde in contact met de juiste partij binnen ons netwerk. In de meeste gevallen neemt die partij binnen 5 werkdagen contact met je klant op.

  • Is de preventieservice van Movir anoniem?

    Team Preventie werkt onafhankelijk en vertrouwelijk. Personen binnen Movir die niet horen tot Team Preventie kunnen alleen zien of verzekerden gebruik hebben gemaakt van de preventieservices en wanneer. Ze hebben geen zicht op de soort dienst waarvan gebruik is gemaakt en wat er inhoudelijk is besproken met de verzekerden. De partijen met wie we samenwerken geven ons ook geen informatie over de behandeling en inhoud van de gesprekken.

  • Wie binnen Movir heeft inzicht in de 'preventiedossiers'?

    Team Preventie werkt onafhankelijk en vertrouwelijk. Personen binnen Movir die niet horen tot Team Preventie kunnen alleen zien of verzekerden gebruik hebben gemaakt van de preventieservices en wanneer. Ze hebben geen zicht op de soort dienst waarvan gebruik is gemaakt en wat er inhoudelijk is besproken met de verzekerden.

    Als de medisch adviseur of re-integratieadviseur het noodzakelijk vindt om het ‘preventiedossier’ op te vragen, dan vraagt hij de verzekerde altijd vooraf om toestemming. Met een machtiging geeft de verzekerde toestemming. In de machtiging staat welke gegevens we willen opvragen en bij wie.

  • Als mijn klant gebruikmaakt van preventie, moet hij dat dan melden als hij een verzekering aanvraagt of uitbreidt?

    Vraagt een klant een uitbreiding van de dekking aan, dan moet hij in zijn gezondheidsverklaring altijd alle klachten, aandoeningen en ziekten sinds zijn geboorte vermelden. Als een klacht, aandoening of ziekte aanleiding is geweest om van een preventieservice gebruik te maken - van Movir of van een andere aanbieder - dan moet de verzekerde hier melding van maken op de gezondheidsverklaring.

    Het is belangrijk dat je klant op de gezondheidsverklaring al zijn klachten, ziekten en aandoeningen vermeldt. Beantwoordt hij vragen in die verklaring niet juist of niet volledig, dan zijn er de volgende risico’s:

    • de afhandeling van je aanvraag loopt vertraging op; 
    • Movir stopt de verzekering (in de toekomst); 
    • Movir geeft geen uitkering bij arbeidsongeschiktheid; 
    • Movir vraagt een ontvangen uitkering terug; 
    • je klant krijgt een registratie in frauderegisters van verzekeraars. 

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met Team Preventie.

Wil je meer weten over de preventieservice?

Ga dan naar movir.nl/preventie. Daar lees je hoe we helpen uitval te voorkomen. Heb je na het lezen daarvan nog vragen? Team Preventie helpt je graag!