Arbeidsongeschikt. En nu?

Op Arbeidsongeschikt. En nu? lees je hoe de verzekerde zich arbeidsongeschikt meldt, wat hij van ons kan verwachten en wat belangrijk is om te doen.

Hoe kan je helpen als adviseur?

  • Wijs je klant op tijdige melding bij arbeidsongeschiktheid

    Vraag de verzekerde om binnen 30 dagen de arbeidsongeschiktheid te melden via Mijn Movir. Ook als je klant nog binnen de eigenrisicotermijn zit. Zo kunnen we hem snel en goed helpen.

  • Raad de verzekerde aan om contact op te nemen met de (huis)arts

    De (huis)arts kan de verzekerde medisch begeleiden. Wij helpen de verzekerde om weer duurzaam aan het werk te gaan.

  • Neem samen met je klant de polis en voorwaarden door

    Het is belangrijk dat je klant goed weet wat hij heeft verzekerd. Daarmee voorkom je teleurstellingen. Neem daarom de polis en de voorwaarden van de verzekering even goed met hem door. Hierin staat precies wat je klant heeft verzekerd, hoe lang hij een uitkering krijgt en wat hij van ons mag verwachten en wij van de verzekerde verwachten.

  • Check de communicatievoorkeur: kies voor digitaal

    Om de verzekerde zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk dat we snel en veilig berichten met hem kunnen uitwisselen. Dat kan via de berichtenbox in Mijn Movir. Vraag de verzekerde om daarin aan te geven dat hij digitaal met Movir wil communiceren. Dat doet hij bij ‘Mijn persoonsgegevens’. Als de verzekerde digitaal met ons wil communiceren, krijgt hij een e-mail als er een bericht voor hem klaarstaat. Zo mist hij niets.

  • Wil je op de hoogte blijven van de voortgang? Vraag je klant om toestemming

    Movir mag jou als adviseur alleen informeren over de voortgang van de claim en niet-medische zaken als de verzekerde Movir daar expliciet toestemming voor geeft. Vraag je klant daarom om deze toestemming te regelen bij de melding of later via Mijn Movir. Zo blijf jij goed aangesloten en kun je je klant optimaal blijven ondersteunen.

Veelgestelde vragen

  • Waarom moet mijn klant zich binnen 30 dagen melden?

    Een tijdige melding zorgt ervoor dat we snel kunnen helpen. Als een melding te laat binnenkomt, kan dat gevolgen hebben voor de uitkering en vertraagt het onze ondersteuning.

  • Moet mijn klant ook melden als de eigenrisicotermijn nog loopt?

    Ja, het is belangrijk om altijd binnen 30 dagen te melden. Wat de eigenrisicotermijn ook is. Zo kunnen we alvast ondersteunen waar nodig en hulp bieden bij re-integratie.

  • Hoe meldt mijn klant zich arbeidsongeschikt?

    De verzekerde meldt zich arbeidsongeschikt via Mijn Movir:

    1. Log in op Mijn Movir. Heeft je klant nog geen account? Klik dan op ‘Mijn Movir activeren’.
    2. Klik op ‘Arbeidsongeschikt melden’.
    3. Vul het formulier zorgvuldig in.
    4. Klik op ‘Verklaring verzenden’.
  • Kan ik als adviseur helpen bij de melding?

    Zeker. Je kunt je klant wijzen op het belang van tijdige melding, uitleg geven over de polisvoorwaarden en helpen bij het gebruik van Mijn Movir.

  • Wat als mijn klant twijfelt of het om arbeidsongeschiktheid gaat?

    Bij twijfel is het verstandig dat de verzekerde even contact met ons opneemt: 030 607 87 00. We beoordelen dan samen met de verzekerde de situatie en geven advies.