Bestaande aov aanpassen
Je wil de bestaande aov van je klant aanpassen. Dat doe je graag zo snel en efficiënt mogelijk. Hier lees je hoe dat werkt en wat je het beste kan doen.
Vraag een wijziging aan in 5 stappen
- Controleer de huidige polisvoorwaarden, dekking en premie
Kijk of én per wanneer de gewenste aanpassingen mogelijk zijn binnen de bestaande verzekering. Check ook of er beperkende voorwaarden op de polis van toepassing zijn. De keuzemogelijkheden verschillen per verzekering: - Beoordeel of overstappen naar de Movir Momentum AOV aantrekkelijk voor je klant is
De Movir Momentum AOV is een moderne aov met een aantrekkelijke prijsstelling. We merken dat ook bestaande klanten interesse hebben in deze aov. Voor bestaande klanten kan de premie van de Movir Momentum AOV lager zijn dan van hun huidige aov bij Movir.
Check of overstappen naar onze Momentum AOV aantrekkelijk is voor je klanten.
- Maak een offerte voor je klant
Dat doe je zo:- Open Mijn Movir voor adviseurs.
- Klik op ‘Klantoverzicht’.
- Zoek je klant op door 1 van de zoekvelden te vullen.
- Klik op de button ‘Wijzigingsofferte maken’. Voor sommige verzekeringen kan je nog geen wijzigingsofferte maken. Vraag dan een offerte aan bij Team Acceptatie. Dat doe je via de berichtenbox. Kies daarbij voor ‘Overig’ en selecteer daarbij het onderwerp ‘Offerteverzoek’.
Goed om te weten- Heeft je klant een Beroeps-AOV en wil je een offerte maken voor een Momentum AOV? Maak dan een offerte voor nieuwe klanten. Let op: je klant komt maar 1 keer in aanmerking voor aanvangskorting bij Movir. Dus vergeet niet de korting uit te zetten.
- Heeft je klant een Momentum AOV en de polis voor het nieuwe verzekeringsjaar gekregen? De offerte kan ingaan op de prolongatiedatum of daarna.
- In de volgende situaties kan je niet zelf de wijzigingsofferte maken:
- Als je klant van vrije praktijk naar loondienst gaat of andersom.
- Als je klant meerdere polissen heeft met verschillende verzekeringnemers.
- Als je klant meerdere polissen heeft die door verschillende adviseurs worden beheerd.
- Als je een offerte wil met een ingangsdatum tussen het ontvangen van de polis voor het nieuwe verzekeringsjaar en de prolongatiedatum.
In deze gevallen maken wij graag de offerte voor je. Je vraagt die aan door het formulier Beroeps-AOV voor zelfstandigen of het formulier Beroeps-AOV loondienst in te vullen.
Gaat je klant akkoord met je voorstel? Vraag dan de wijziging aan door je klant de juiste formulieren in te laten vullen.
- Controleer de huidige polisvoorwaarden, dekking en premie
Welke formulieren je invult hangt af van de wijziging:
- Wil je de dekking uitbreiden?
Je vraagt de wijziging aan met het wijzigingsformulier en een gezondheidsverklaring. We vinden het fijn als je ook een kopie van de offerte met ons deelt.- Download het wijzigingsformulier en vraag je klant deze volledig en juist in te vullen:
- Wijzigingsformulier Movir Momentum AOV voor zelfstandig ondernemers
- Wijzigingsformulier Movir Momentum AOV voor werknemers
- Wijzigingsformulier Beroeps-AOV
- Wijzigingsformulier Delta Lloyd
- Wijzigingsformulier NN aov
- Wijzigingsformulier Soepel&Zeker AOV
- Wijzigingsformulier UNIM (Plus) AOV
- Wijzigingsformulier Ondernemers AOV
- Download de gezondheidsverklaring en vraag de verzekerde deze volledig en juist in te vullen. Meer informatie over het invullen van een gezondheidsverklaring vind je op de website van het Verbond van Verzekeraars. Op basis daarvan beoordelen we het risico dat de verzekerde arbeidsongeschikt wordt en bepalen we of je klant de dekking van zijn verzekering kan uitbreiden.
Je klant hoeft geen gezondheidsverklaring en geen wijzigingsformulier in te vullen als hij gebruikmaakt van het optierecht. Wel moet hij voldoen aan de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van dat optierecht.
Stuur het ingevulde wijzigingsformulier als PDF-document naar Team Acceptatie. Fijn als je daar ook een kopie van de offerte aan toevoegt. Dat doe je via de berichtenbox. Kies daarbij voor ‘Poliswijzigingen’ en selecteer daarbij het onderwerp ‘Wijziging arbeidsongeschiktheidsverzekering’. De gezondheidsverklaring stuurt je klant naar Team Medisch Advies. Verstuur je deze formulieren liever per post? Dan kan ook: Movir, antwoordnummer 2414, 3430 VB NIEUWEGEIN. Een postzegel is niet nodig.
- Download het wijzigingsformulier en vraag je klant deze volledig en juist in te vullen:
- Wil je de dekking verlagen?
Download het wijzigingsformulier en vraag je klant deze volledig en juist in te vullen. Stuur de ingevulde formulieren als PDF-document naar Team Acceptatie. Fijn als je daar ook een kopie van de offerte aan toevoegt. Dat doe je via de berichtenbox. Kies daarbij voor ‘Poliswijzigingen’ en selecteer daarbij het onderwerp ‘Wijziging arbeidsongeschiktheidsverzekering’. Liever per post? Dan kan ook: Movir, Team Acceptatie, antwoordnummer 2414, 3430 VB NIEUWEGEIN. Een postzegel is niet nodig.
Houd rekening met de contractduur
Heeft je klant een 1-jaarscontract? Dan kan je de dekking op ieder moment verlagen. Heeft je klant een meerjarig contract? Dan kan je de dekking verlagen per einddatum van de contractduur. Wil je de dekking tussentijds verlagen, dan hebben we een onderbouwing nodig waaruit blijkt dat er minder dekking nodig is. Wij beoordelen of de onderbouwing voldoende is.
- Wil je de dekking uitbreiden?
- Team Acceptatie beoordeelt de wijziging
De medewerkers van Movir gaan met de aanvraag aan de slag. Team Acceptatie beoordeelt het aanvraagformulier. Ze kijken naar het werk dat de verzekerde doet, het inkomen van de verzekerde en het bedrag dat je klant wil verzekeren. Soms wil Team Acceptatie er meer over weten om een uitspraak te kunnen doen. Dan krijg je bericht.
- Wil je de dekking uitbreiden?
Ook Team Medisch Advies beoordeelt de wijziging Team Medisch Advies beoordeelt de gezondheidsverklaring. Daarbij maakt het team gebruik van de richtlijnen en ervaringen van Movir, wetenschappelijke kennis en statistische gegevens.
Team Medisch Advies kan na de beoordeling van de gezondheidsverklaring besluiten dat het van toegevoegde waarde is om even te bellen met de verzekerde. Samen nemen zij de verklaring dan telefonisch door. Ook bespreken zij de vervolgstappen en mogelijke uitkomsten van de medische beoordeling. Heeft de verzekerde vragen over de medische beoordeling van de wijzigingsaanvraag? Dan kan hij deze meteen stellen.
Is de verzekerde voor een klacht, aandoening of ziekte bij een arts of therapeut onder behandeling? Of is hij dat geweest? Soms hoort Team Medisch Advies daar graag wat meer over, voordat het Team Acceptatie adviseert over de wijzigingsaanvraag. Met toestemming van de verzekerde vraagt Team Medisch Advies dan extra informatie op bij zijn behandelaar. Het team kan de verzekerde ook vragen om een onderzoek te ondergaan bij een arts, of om aanvullende vragen over zijn aandoening in te vullen. Zo kan Team Medisch Advies beter het risico inschatten dat de verzekerde in de toekomst arbeidsongeschikt raakt.
Keuring door een onafhankelijke partij
Het kan gebeuren dat Team Medisch Advies de verzekerde vraagt zich te laten keuren door een onafhankelijke arts of instantie. Is hij maximaal 1 jaar geleden al gekeurd? Overleg dan met Movir of deze keuring volstaat. Laat de verzekerde zich keuren, dan duurt het gemiddeld 4 weken tot wij de informatie over die keuring ontvangen. Zodra Team Medisch Advies alle informatie binnen heeft, geeft het binnen 10 werkdagen advies aan Team Acceptatie. Meer informatie over de medische keuring lees op de website van het Verbond van Verzekeraars.
- Team Medisch Advies geeft een advies
Zodra Team Medisch Advies alle medische gegevens heeft om het risico van de verzekerde op arbeidsongeschiktheid te kunnen inschatten, kan het ons adviseren. De verzekerde krijgt hierover bericht. Je klant kan bij de wijzigingsaanvraag aangeven of hij het advies eerst van Team Medisch Advies wil horen, voordat dit team advies aan Movir uitbrengt.
Heeft de verzekerde het advies ontvangen en een vraag daarover? Iedere werkdag staat Team Medisch Advies klaar om antwoord te geven op vragen die de verzekerde heeft. Op een aantal vragen vind je hier het antwoord. Staat zijn vraag er niet tussen, dan kan jij een e-mail sturen naar medischacceptatie@movir.nl.
Is de verzekerde het niet eens met het advies? Heeft de verzekerde bezwaar tegen het advies van Team Medisch Advies en kan hij dat onderbouwen? Dan kan hij contact opnemen met Team Medisch Advies via 030 607 87 00 of medischacceptatie@movir.nl.
- Team Acceptatie beoordeelt de wijziging
Als wij alle informatie en eventueel het advies van Team Medisch Advies hebben ontvangen, dan beoordelen wij de wijzigingsaanvraag binnen 5 werkdagen. Ons besluit kan zijn:
- We accepteren de aanvraag.
- We bieden de uitbreiding van de verzekering aan tegen beperkende voorwaarden, of een hogere premie.
- We wijzen de wijzigingsaanvraag af. Goed om te weten dat dit geen gevolgen heeft voor de bestaande verzekering. Deze blijft ongewijzigd.
Goed om te weten
Gelden voor de bestaande verzekering bijzondere bepalingen, een premietoeslag, of beperkende voorwaarden? Dan gelden deze ook voor de uitbreiding van de verzekering.Heeft je klant de aangepaste polis gekregen? Dan is de verzekering aangepast. Zoals je klant van ons is gewend, kan hij blijven rekenen op de steun van Team Movir. Lees hier meer over de steun om uitval te voorkomen.
Veelgestelde vragen
- Heeft je klant een 1-jaarscontract?
Dan kan je het verzekerd bedrag verlagen wanneer je klant wilt. Daarvoor vragen we geen onderbouwing. Ook kan je klant op ieder moment zonder onderbouwing andere dekkingsonderdelen beperken, zoals een langere eigenrisicotermijn of een hogere uitkeringsdrempel.
- Heeft je klant een meerjarig contract?
Dan kan je klant 1 keer per verzekeringsjaar het verzekerd bedrag zonder onderbouwing verlagen met maximaal 10%. Als je klant het verzekerd bedrag met meer dan 10% zonder onderbouwing wilt verlagen, dan kan dat alleen per contractvervaldatum.
Wil je klant de dekking tussentijds aanpassen, dan hebben we een onderbouwing nodig waaruit blijkt dat het inkomen van de verzekerde is gedaald. Wij beoordelen of de onderbouwing voldoende is.
- Heeft je klant een 1-jaarscontract?
Wil je klant het verzekerd bedrag verhogen of andere dekkingsonderdelen aanpassen, zoals een kortere eigenrisicotermijn of een hogere eindleeftijd? Dat kan je op elk moment aanvragen. Laat je klant hiervoor een wijzigingsformulier invullen en vraag de verzekerde een gezondheidsverklaring in te vullen. Wij beoordelen dan of we de wijziging kunnen accepteren.
Je klant hoeft geen gezondheidsverklaring en wijzigingsformulier in te vullen als je klant gebruikmaakt van de onderhoudsregeling om het verzekerd bedrag aan te passen.
Je breidt de dekking van de verzekering uit wanneer je minimaal 1 van de onderstaande aanpassingen doorvoert:
- je verhoogt het verzekerd bedrag
- je verhoogt de eindleeftijd
- je verkort de eigenrisicotermijn
- je verhoogt de indexatie
- je verlaagt de uitkeringsdrempel
- je verzwaart het arbeidsongeschiktheidscriterium
- je verandert het verzekerd beroep naar een beroepsklasse met een hoger risico op arbeidsongeschiktheid
In Mijn Movir kan je als adviseur de status van de aanvraag inzien.
Als je klant niet akkoord gaat met ons acceptatievoorstel of wij de uitbreiding van de dekking niet accepteren, dan heeft dat geen gevolgen voor de bestaande verzekering. Die blijft ongewijzigd.
Dat kan. Je kan voor je klant een wijziging aanvragen, waarbij je zijn bestaande verzekering splitst. Bijvoorbeeld door het verzekerd bedrag te verdelen over 2 verzekeringen en te kiezen voor verschillende eigen-risico-termijnen.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op. We helpen je graag! Je bereikt ons op werkdagen via 030 607 87 00. Kies optie 1 om het menu voor adviseurs te horen. Maak vervolgens opnieuw een keuze om de juiste medewerker aan de lijn te krijgen:
- voor algemene vragen of vragen over de voortgang van een aanvraag of wijziging
- voor inhoudelijke vragen over een Movir Momentum AOV
- voor inhoudelijke vragen over andere aov’s
Heb je een keuze gemaakt? Je hoeft niet het hele menu af te luisteren.