Sinds 2024 verhuizen we stap-voor-stap onze verzekeringen naar het nieuwe administratiesysteem. Op 3 oktober 2025 verhuizen we meerdere producten van onder meer Reaal en AO Artsen. Hieronder lees je wat dit voor jou en je klanten betekent.

Wat verandert er voor jou als adviseur?

Na de verhuizing naar het nieuwe administratiesysteem veranderen de volgende zaken:

  • Offertes en polissen krijgen een nieuw, moderner uiterlijk.
  • Polissen en financiële documenten ontvang je los van elkaar. Soms zit er een dag tussen.
  • Je krijgt 2 borderellen:
    • 1 voor alle aov's vanuit het nieuwe administratiesysteem.
    • 1 voor de polissen die nog in het oude systeem staan.

Andere productnamen en eigenrisicotermijn

Bij de verhuizing van de Beroeps-AOV in oktober 2024 wijzigden enkele productnamen. Ook bij deze verhuizing is dat weer het geval. Ruim 1.000 klanten ontvangen een brief dat de naam van hun product voortaan anders op de polis vermeld staat. Daarnaast herstellen we voor zo’n 2.000 verzekerden de eigenrisicotermijn van Rubriek B.

Rond 3 oktober ontvangen deze klanten bericht van ons. Uiteraard krijg jij als adviseur een kopie van het bericht in Mijn Movir voor adviseurs.

Voor uitreikende adviseurs: voortaan alles digitaal

Na de verhuizing sturen wij de documenten alleen nog digitaal. Het versturen van papieren documenten is namelijk niet duurzaam en steeds minder gewenst.

Wat kan je daarnaast nog merken?

Het nieuwe administratiesysteem vraagt een andere werkwijze van onze collega’s. Dat is voor hen ook even wennen. Hierdoor kunnen de doorlooptijden tijdelijk wat langer zijn, dan je van ons gewend bent. We proberen dit uiteraard tot een minimum te beperken en vragen je begrip.

Tot slot

We doen er alles aan om de verhuizing vlekkeloos te laten verlopen. Zijn de testresultaten niet naar onze tevredenheid of doet zich onverhoopt een storing voor? Dan stellen we de verhuizing uit en passen we de planning aan. Als we dat doen, krijg je hierover uiteraard bericht.

Veelgestelde vragen

  • Waarom passen jullie bij sommige producten de eigenrisicotermijn aan?

    Bij hun aanvraag kozen deze klanten ooit voor 365 / 730 dagen eigenrisico. Toen wij enkele jaren geleden Reaal naar Movir verhuisden is dat foutief overgenomen, namelijk naar 360/720 dagen. Dat herstellen we nu weer naar de oorspronkelijke eigenrisicotermijn.

  • Wat merken mijn klanten van het aanpassen van de eigenrisicotermijn?

    Voor klanten die momenteel arbeidsongeschikt zijn gaat de nieuwe eigenrisicotermijn pas in ná hun herstel. Zij krijgen dus geen langere eigenrisicotermijn (als ze nog geen uitkering hebben ontvangen). En als ze al wél een uitkering ontvangen, hoeven ze niets terug te betalen.

    Voor klanten die niet arbeidsongeschikt gaat de wijziging per direct in. Het heeft voor hen echter geen directe gevolgen.

  • Verandert er behalve de naam van een verzekering nog iets anders?

    Alleen de naam van een aantal verzekeringen is gewijzigd. De nieuwe naam staat voortaan op de polis, vandaar dat we je klant hierover informeren. De premie, dekking en voorwaarden van de verzekeringen veranderen niet door deze aanpassing.

  • Een aantal UNIM AOV's heeft een code achter de productnaam. Is er iets gewijzigd?

    Vor een aantal UNIM AOV's hebben we de voorwaardencode achter de productnaam geplaatst. De code staat ook op het polisblad, alleen op een andere regel. Deze aanpassing was zo klein dat we klanten hier niet van op de hoogte hebben gesteld.

    Huidige naam Nieuwe naam
    UNIM UNIM 0101
    UNIM Vernieuwd UNIM 0801
  • Verandert er behalve de naam voor UNIM AOV's nog iets anders?

    Alleen de naam van een aantal UNIM AOV's is iets gewijzigd. Deze staat op de polis voor 2025, die je klant in december krijgt. De premie, dekking en voorwaarden van de verzekeringen veranderen niet door deze aanpassing.