Sinds 2024 verhuizen we stap-voor-stap onze verzekeringen naar het nieuwe administratiesysteem. Op 11 april is de portefeuille van voorheen Delta Lloyd aan de beurt. Hieronder lees je wat dit voor jou en je klanten betekent.

Wat verandert er voor jou als adviseur?

Na de verhuizing naar het nieuwe administratiesysteem veranderen de volgende zaken:

  • Offertes en polissen krijgen een nieuw, moderner uiterlijk.

  • Polissen en financiële documenten ontvang je los van elkaar. Soms zit er een dag tussen.

  • Je krijgt 2 borderellen:

    • 1 voor alle aov's vanuit het nieuwe administratiesysteem.
    • 1 voor ongevallenverzekeringen en andere verzekeringen bij Movir.

Deel van de polissen splitst

Een deel van de polissen van voorheen Delta Lloyd combineren rubriek A en B. Voordat we deze polissen kunnen verhuizen, moeten we ze eerst splitsen: een polis voor rubriek A en een polis voor rubriek B.

Wat betekent dit voor jouw administratie?
Het is belangrijk om de nieuwe polisnummers in je administratie door te voeren. Heb je klanten met een polis die we splitsen? Dan heb je op 25 maart bericht gekregen van ons.

Ook ontving je een was-wordt lijst van het oude en de nieuwe polisnummers van je klanten. Handig voor het geval je geen gebruikmaakt van ADN services, maar handmatig je administratie aanpast. Je vindt deze was-wordt lijst in Mijn Movir:

  • Klik op de tegel ‘Documenten’. 
  • Kies voor het tabblad ‘Uw documenten’.
  • Selecteer het document om deze te kunnen bekijken of downloaden.

Klanten krijgen ook bericht
Klanten van wie we de polis splitsen, ontvangen eind maart een bericht via de post. Hierin lezen ze over deze splitsing. Medio april krijgen ze de nieuwe polissen. Als adviseur ontvang je uiteraard een kopie van dat bericht en de polissen.

Voor uitreikende adviseurs: voortaan alles digitaal

Na de verhuizing sturen wij de documenten alleen nog digitaal. Het versturen van papieren documenten is namelijk niet duurzaam en steeds minder gewenst.

Wat kan je daarnaast nog merken?

Het nieuwe administratiesysteem vraagt een andere werkwijze van onze collega’s. Dat is voor hen ook even wennen. Hierdoor kunnen de doorlooptijden tijdelijk wat langer zijn, dan je van ons gewend bent. We proberen dit uiteraard tot een minimum te beperken en vragen je begrip.

In 2025 verhuizen nog meer verzekeringen naar het nieuwe administratiesysteem. Wanneer? Je hoort het als het zo ver is.

Tot slot

We doen er alles aan om de verhuizing vlekkeloos te laten verlopen. Zijn de testresultaten niet naar onze tevredenheid of doet zich onverhoopt een storing voor? Dan stellen we de verhuizing uit en passen we de planning aan. Als we dat doen, krijg je hierover uiteraard bericht.

Veelgestelde vragen