Sinds 2024 verhuizen we stap-voor-stap onze verzekeringen naar het nieuwe administratiesysteem. Op 9 november 2025 verhuizen we nog een kleine groep producten. Hiermee is de verhuizing bijna afgerond en staan alle premiebetalende polissen in het nieuwe systeem.

Door deze verhuizing:

  • Hebben offertes en polissen een nieuw, moderner uiterlijk.
  • Kregen een aantal verzekeringen een (iets) andere naam.
  • Ontvang je polissen en financiële documenten los van elkaar. Soms zit er een dag tussen.
  • Heb je sinds december 2024 toegang tot een nieuwe tool, waarmee je zelf offertes kan maken voor het aanpassen van bestaande verzekeringen.

Een tijd lang ontving je 2 borderellen. Vanaf november 2025 is dat er weer 1.

Voor uitreikende adviseurs: voortaan alles digitaal

Na de verhuizing sturen wij de documenten alleen nog digitaal. Het versturen van papieren documenten is namelijk niet duurzaam en steeds minder gewenst.

Veelgestelde vragen

  • Waarom passen jullie bij sommige producten de eigenrisicotermijn aan?

    Bij hun aanvraag kozen deze klanten ooit voor 365 / 730 dagen eigenrisico. Toen wij enkele jaren geleden Reaal naar Movir verhuisden is dat foutief overgenomen, namelijk naar 360/720 dagen. Dat herstellen we nu weer naar de oorspronkelijke eigenrisicotermijn.

  • Wat merken mijn klanten van het aanpassen van de eigenrisicotermijn?

    Voor klanten die momenteel arbeidsongeschikt zijn gaat de nieuwe eigenrisicotermijn pas in ná hun herstel. Zij krijgen dus geen langere eigenrisicotermijn (als ze nog geen uitkering hebben ontvangen). En als ze al wél een uitkering ontvangen, hoeven ze niets terug te betalen.

    Voor klanten die niet arbeidsongeschikt gaat de wijziging per direct in. Het heeft voor hen echter geen directe gevolgen.

  • Verandert er behalve de naam van een verzekering nog iets anders?

    Alleen de naam van een aantal verzekeringen is gewijzigd. De nieuwe naam staat voortaan op de polis, vandaar dat we je klant hierover informeren. De premie, dekking en voorwaarden van de verzekeringen veranderen niet door deze aanpassing.

  • Een aantal UNIM AOV's heeft een code achter de productnaam. Is er iets gewijzigd?

    Vor een aantal UNIM AOV's hebben we de voorwaardencode achter de productnaam geplaatst. De code staat ook op het polisblad, alleen op een andere regel. Deze aanpassing was zo klein dat we klanten hier niet van op de hoogte hebben gesteld.

    Huidige naam Nieuwe naam
    UNIM UNIM 0101
    UNIM Vernieuwd UNIM 0801
  • Verandert er behalve de naam voor UNIM AOV's nog iets anders?

    Alleen de naam van een aantal UNIM AOV's is iets gewijzigd. Deze staat op de polis voor 2025, die je klant in december krijgt. De premie, dekking en voorwaarden van de verzekeringen veranderen niet door deze aanpassing.